Завідувач

Кураш Інга Сергіївна

Сторінка методиста
Корисні посилання
Спонсорська допомога
Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук
Сторінка логопеда | Осінь землею походжала, свої гостинці дарувала!
Осінь землею походжала, свої гостинці дарувала!

Тема: Осінь землею походжала, свої гостинці дарувала!

(інтегроване заняття з розвитку мовлення та грамоти для дітей старшого дошкільного віку)

Крекційно – виховна мета: розширювати та поглиблювати знання дітей про сезонні зміни в природі восени; учити називати ознаки та прикмети осені, працювати в парах;вправляти в умінні читати склади за методикою М.Зайцева, придумувати слова із заданим складом, складати рими; учити складати невеликі розповіді – роздуми, речення про осінь з окремих слів; формувати знання про речення; розвивати зв’язне мовлення, слухове сприйняття, сенсомоторику, координацію рухів, навички читання,, навички командної праці; розвивати просторову орієнтацію; виховувати впевненість, працьовитість, уміння працювати за планом.

Методи та прийоми: загадка про осінь; бесіда про ознаки осені; дидактичні ігри («Загублені склади», або «Продовж слово», «Парасолька - читалочка», «Що осінь заховала під килимом?», «Що можна побачити на осінньому дереві?», «Додай словечко»); сюрпризний момент; гімнастика для підготовки очей до роботи, для позбавлення втоми очей, для відпочинку очей.

Матеріал: роздавальний (фломастери, фланеграфи, картки з намальованими крапками у вигляді предметних картинок (листок, жолудь, грибок….)); демонстраційний (магнітна дошка, кошик, парасолька, матеріал для дидактичних ігор, дидактичне дерево, магнітофон, кубики М.Зайцева).

Хід заняття

Вихователь. Діти, привітаймося з гостями та подаруймо їм свої посмішки! (Діти вітаються)

Відгадайте загадку:

Хто вона, ота красуня

В золотім намисті,

Що без пензля і без фарб

Скрізь малює листя?

На деревах листя те

Так блищить, мов золоте. (Осінь)

Так, це осінь! Сьогодні ми говоритимемо про цю чарівну та красиву пору року. Пограймо в гру «Додай словечко».

Настала чарівна…(осінь).

Настав перший місяць осені…(вересень).

Настав золотий…(жовтень).

Холодом війнув…(листопад).

Діти, коли настає рання осінь? (у вересні)

Як можна сказати про осінь у жовтні? (відповіді дітей.)

А в листопаді? (відповіді дітей)

Що ви знаєте про осінь? (діти називають ознаки осені)

Пограймо у гру «Загублені склади». (на картках написано склади М.Зайцева. діти придумують слова про осінь на заданий склад)

ЩЕ – щедра;

ДО – дощова;

ТЕ – тепла;

РА – рання;

БА – барвиста;

СО – сонячна.

Який цікавий листочок залетів сьогодні до нас! Він мені щось шепоче, але я не можу почути що. Уявіть себе осінніми листочками та обміркуйте, що ви хотіли б розповісти про себе (розповіді дітей.)

Пограймося з цим листочком та приготуймо наші оченята до роботи!

Гімнастика для очей

         Тихо осінь наступає,

         По гаях вона блукає,

         А що осінь наступила,

         Нам природа сповістила.

         Подивіться, діти, вгору,

         Хмарки плавають довкола.

         Зліва жовтий клен стоїть,

         Тихо листям шелестить.

         Справа дуб стоїть крислатий,

         Він на жолуді багатий.

         Оченята опустіть

         І грибочки там знайдіть.

         Ось товстий боровичок

         Заховався за пеньок.

         Щедра осінь, плодовита

         Поважає працьовитих.

Прочитайте ці самі слова на цих пелюстках та складіть незвичну квітку. (Діти викладають квітку на магнітній дошці.)

На вас чекає складніше завдання, що ви виконуватимете за столами в парах.

Дидактична гра «Парасолька-читаночка»

         Діти сідають за столи. На столах перед кожною дитиною – конверти з розрізаними реченнями про осінь. Необхідно прочитати слова і викласти їх у певному порядку на парасольці.

1.Осінь, настала, золота.

2.Свої, вона, дари, приносить.

3.Листя, опадає.

4.Птахи, відлітають.

5.Йдуть, дощі, часто.

Гімнастика для відпочинку очей

Спрямування погляду вдалину.

Діти, що осінь ховає під своїм килимом? Виконайте наступне завдання.

Дидактична гра «Що осінь заховала під килимом?»

Діти сідають за столи. Перед ними – аркуші паперу, на яких намальовано крапки. Їх слід з’єднати і дізнатися, що утворилося. Потрібно підписати свій малюнок.

Відпочинок для очей (гра «Жмурки»)

Підійдіть до мене, заплющте оченята та послухайте звуки. Що ви чуєте? (чути шум дерев.)

Дидактична гра «Що можна побачити на осінньому дереві»

         Під макетом дерева – різні предметні картинки. Дітям слід відібрати тільки відповідні, прикріпити їх дерева

Підсумок заняття

Версія для слабо- зорих