Завідувач

Кураш Інга Сергіївна

Сторінка методиста
Корисні посилання
Спонсорська допомога
Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук
Сторінка логопеда | Пальчиковий театр "Ріпка"
Пальчиковий театр "Ріпка"

Програмовий зміст:

Вчити дітей емоційно сприймати зміст казки, запам’ятовувати дійових осіб, послідовність дій.  Продовжувати вчити відповідати на запитання за змістом, запам’ятовувати пісеньки й текст, інтонаційно передавати та відтворювати його під час творчих завдань, заохочувати до спілкування за темою казки. Розвивати дрібну моторику пальців рук, творчу уяву, пам’ять, логічне, монологічне, діалогічне та зв’язне мовлення, формувати мовленнєву компетентність. Закріплювати вміння дітей грати в пальчикові ігри, виконувати певні дії за змістом твору під час розігрування. Продовжувати знайомити дітей з такими емоціями, як радість, сум. Виховувати позитивні емоції, почуття дружби, взаємодопомоги, любові до казки, сприйняття соціалізації дитини в процесі набуття моральних рис, характеру.

Обладнання: настільний  пальчиковий театр «Ріпка»,  «чарівний» мішечок, настільна книга «Ріпка»

Хід заняття

І. Організаційний момент

Діти з педагогом становляться в коло

Вчитель-логопед: - Доброго дня діти!

Діти: - Доброго дня!

Вчитель – логопед: - Сьогодні ми з вами будемо артистами, а чи ви знаєте, що вони дуже веселі люди. Тому нам з вами потрібно потренувати свій настрій, щоб завжди посміхатися і бути веселими.

Гра – привітання: «Посмішка по колу»

В коло знову всі ставайте,

посмішку передавайте,

На сусіда подивіться

і ласкаво посміхніться.

Діти   передають посмішку по колу

Після гри педагог пропонує дітям сісти на стільчики навколо столу

ІІ. Основна частина

1.Легкий масаж обличчя (Самомасаж)

Мета. Знизити напругу м’язів обличчя або підвищити тонус малорухомих м’язів обличчя, верхньої та нижньої губи.

Діти, обома руками погладьте:

Лобик – від середини до виска;

Щічки – від носика до виска;

Носик – кругові рухи вказівним пальцем знизу вгору;

Підборіддя – від середини підборіддя до виска;

Губи – вказівним пальцем від середини до кутиків губ

2.Мімічні вправи.

Мета. Активізувати м’язи обличчя та губ, виробляти координацію рухів та чергування їх.

Підняти брови, насупитися, посміхнутися.

Витягнути губи трубочкою, посміхнутися.

Набрати повітря в щічки (пополощемо в ротику).

Набрати повітря під верхню губу, під нижню губу.

3. Дихальні та голосові вправи

4.Артикуляційна гімнастика

5. Вхідна бесіда за ілюстраціями до казки «Ріпка»

Вчитель – логопед: - Діти, погляньте що в мене в руках? Відповіді дітей

Правильно, це книжка. Погляньте уважно на обкладинку, яка казка заховалася в цій книжці?

Діти: казка «Ріпка»

Вчитель – логопед: яких героїв з цієї казки ви знаєте? (педагог гортає сторінки з ілюстраціями, а діти в цей час називають героїв)

6. Дидактична гра «Чарівний мішечок»:

Вчитель – логопед: Діти, зараз кожен з вас зможе сам вибрати собі героя, знайшовши його в «чарівному мішечку» (педагог показує дітям «чарівний мішечок» і запрошує по черзі вибрати фігурку та назвати героя)

Проблемна ситуація «Допоможіть бабусі»

Вчитель – логопед: Діти, погляньте на свої фігурки, чи всіх мі героїв дістали з мішечка? Кого не вистачає?

Діти: Бабусі

(педагог знімає серветку, на столі лежить фігурка бабусі, яка тримає в руках пиріжки)

Вчитель – логопед: Ось вона, наша бабуся, тільки вона чимось зайнята. Що у неї в руках?

Діти: пиріжки.

Вчитель – логопед: Так, вона пече пиріжки, і тому не вспіла сховатися в мішечок. Давайте,  допоможемо їй закінчити свою роботу, щоб вона повернулася до казки.

Пальчикова гра  «Пиріжки»

(Пальчикова гра проводиться стоячи в колі)

Я дивлюсь, як бабуся місить                         

(кругові рухи кистями рук)

 У діжі духмяне тісто, будуть з тіста пиріжки

(діти постукують долонею об долоню)

Так їх люблять малюки:

( на назву кожного виду начинки для пиріжків загинають один пальчик)

Із картоплею, з м’ясцем,із капустою, з  яйцем,

Із  повидлом, смачні дуже, пригощайся, любий друже.

(простягають рученята долоньки вперед, змахуючи ними).

Вчитель – логопед: Допомогли ми бабусі, а тепер вона може повернутися до своє казки. Усіх героїв ми з вами зібрали. Я вам пропоную пригадати казку, а наші герої нам допоможуть. Одягніть фігурки на пальчики.

Настільний пальчиковий театр «Ріпка» (інсценування казки дітьми)

Вчитель – логопед і діти промовляють разом (одночасно показують дійство):

Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Став дідусь ріпку із землі тягти. Тягне – потягне – витягти не може. Покликав дідусь на поміч бабусю. Бабуся за дідуся, дідусь за ріпку, тягнуть – потягнуть – витягти не можуть. Покликала бабуся внучку.

Проблемна ситуація «Хто помічник?»

Вчитель – логопед:  А де ж внучка? Покажись! (педагог просить дитину показати фігурку внучки)

Вчитель – логопед: Діти, аза допомогою внучки дідусь з бабусею змогли витягти ріпку? (відповіді дітей)

Вчитель – логопед: Діти, давайте ми з вами згадаємо, хто ще допомагав діду й бабусі (відповіді дітей).

Пальчикова гра «Покажи який?»

Вчитель – логопед: Вірно, Жучка, кішка і мишка. Жучка покажи нам, яка ти швидка, весела. Кішечка у нас добра, ласкава, так і хоче щоб її приголубили (дитина протягує руку до дітей, щоб вони погладили кішку). Мишка маленька, тихесенька, тихесенька. (діти за допомогою фігурок зображають характеристики кожного героя).

Всі помічники зібрались, дітки, давайте пригадаємо і продемонструємо з вами, чим закінчилася казка.

(педагог разом з дітьми промовляють текст казки виконуючи певні рухи)

Мишка за кішку, кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабусь, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку, тягнуть-потягнуть, витягли ріпку…

Вчитель – логопед: ось всі ми разом і витягли ріпку. Діти, скажіть, а дідусь один зміг би витягнути ріпку? (відповіді дітей)

(після відповідей дітей педагог просить дітей зняти з пальчиків героїв, погладити їх і покласти в мішечок до наступної гри, встають з-за столів і стають в коло).

ІІІ  Підсумок

Вчитель-логопед: Діти, підкажіть мені, яку казку ми сьогодні з вами розповідали? (відповіді дітей). Діти ви сьогодні грали як артисти, а вам сподобалось бути ними? (відповіді дітей). Давайте зараз з вами один одному скажемо спасибі за цікаву казку і подаруємо свої посмішки. (кожна дитина посміхається до свого сусіда, той до іншого і т.д.)

 

Щічки й губки в нас надулись

Посварились. Відвернулись

Ви у коло поверніться -

Усміхніться й помиріться.

Переглядів: 100
Всого переглядів вкладених ресурсів: 100
Версія для слабо- зорих