Завідувач

Бєлко Тетяна Володимирівна

 

Сторінка методиста
Корисні посилання

Портал превентивної освіти 

http://autta.org.ua/

Міністерство освіти і науки України

https://mon.gov.ua/ua

Законодавство України

http://zakon1.rada.gov.ua/laws/main/a#Find

ХАНО

http://edu-post-diploma.kharkov.ua/

Український центр оцінювання якості освіти

http://testportal.gov.ua/

Освітній портал ПедПреса

http://pedpresa.ua/

 

Спонсорська допомога
Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук
Навчальна робота вихователів | Скрипнікова Олена Василівна | Заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування (навчання елементів грамоти)"Смислорозрізнювальна роль звуків"
Заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування (навчання елементів грамоти)"Смислорозрізнювальна роль звуків"

Програмові завдання:

- ознайомити дітей зі смислорозрізнювальною роллю звуків (рука – ріка, рік - рак);

- вправляти в інтонуванні голосних звуків, умінні добирати слова із заданим звуком;

- закріпити вміння виконувати звуковий аналіз слів із твердими та м’якими приголосними, користуючись відповідними фішками;

- розвивати самостійність, зосередженість;

- виховувати інтерес до занять.

Матеріали та обладнання: фішки для проведення звукового аналізу, предметні картинки, м’яч.

 

Хід заняття

- Діти, погляньте, що це за чоловічок до нас завітав? (Голосний звук)

- Він потребує допомоги, всі його товариші кудись зникли, а він забув, як їх звати, щоб покликати. Допоможемо йому? Пропоную вам стати моєю луною.

Д/в «Луна» (вправляти в інтонуванні голосних звуків). Вихователь голосно промовляє голосні звуки, а діти – луна – тихо відповідають.

Д/в «Добирай слово» (продовжувати вчити добирати слова із заданим звуком). Звуки голосні назвали, а слова з ними стрічали? Часу, діточки, не гайте. Слова зі звуком (О) добирайте.

Тепер знайдемо слова, в яких живе звук (а).

Слова зі звуком (у) шукайте та швиденько називайте.

- А що вам ще відомо про звуки? (Вони є голосні і приголосні, ми їх вимовляємо і чуємо).

- Ой погляньте, з’явився ще один чоловічок? Хто це? (Приголосний звук)

- А чому він приголосний? (Звуки, при вимові яких видихуване повітря натрапляє на перешкоду, у вимові яких беруть участь губи, зуби, язик, називають приголосними звуками. М’якими називаються такі приголосні звуки, при вимові яких видихуване повітря натикається на великі перешкоди).

Д/в «Тверді - м’які» ( учити розпізнавати тверді – м’які приголосні). Вихователь кидає дитині м’яч, називаючи твердий звук, а дитина, повертаючи м’яч, змінює звук на м’який.

- Діти, з такими парами звуків ми навчимося гратись. Якщо я в слові твердий звук зміню на м’який приголосний, то виникне друге слово. Наприклад, лис – ліс, кит – кіт. Подумайте, яке вийде слово з рука – ріка, рак – рік, миша – міша, рис – ріс, мила - Міла.

Висновок – пояснення. Якщо змінити у слові лише один звук, то зміниться і слово, його смисл.

Фізкультхвилинка.

Дружно всі ми підхопились.

Вліво – вправо подивились.

Потім хутко повернулись

І всім навколо посміхнулись,

І поплескали в долоні,

І побігали, як поні.

Хай лунає всюди сміх –

Ми найкращі від усіх!

- Ми пригадали все, що знали про звуки. А тепер нам треба зробити звуковий аналіз двох слів. Що ви бачите на малюнках? (ріка, рука) 

- Дівчатка за допомогою фішок викладають перед собою перше слово, а хлопчики – друге. (Надання індивідуальної допомоги.)

- А тепер перевіримо правильність вашої самостійної роботи. Алінко, скільки звуків ти нарахувала в своєму слові? (Чотири). Значить, я на дошці повинна намалювати чотири клітинки. (Вихователь зображає клітинки). Єво, який перший звук у слові ріка? (р'). Аню, що ти можеш сказати про звук (р')? (Він приголосний м’який, тому позначаємо двома рисочками). Таким чином розбираються звуки (і), (к), (а), а потім з хлопчиками  робиться звуковий аналіз слова рука.

- Чи погоджуєтеся ви з його моделлю? Подивіться уважно на схеми та й скажіть, чим відрізняються схеми цих двох слів? Який знак між ними слід поставити?

=         о        -        о

= ,   ≠

- о       -        о

 

- Слова ви вмієте викладати. А чи вмієте ви підбирати пропущений останній звук у словах?

Д/в «Підкажи останній звук» (вчити впізнавати слова, у яких бракує останнього звука).

- У нашому лісі живуть: вов..(к), зає..(ць), каба..(н). У нашому лісі ростуть дерева: кле..(н), ду..(б), берез..(а). На нашому городі ростуть: огіро..(к), капуст..(а), буря..(к).

- Ось скінчилась наша гра.

Вам цікаво було, дітвора?

А тепер скажіть мені,

Що сподобалось, що - ні. (Підведення підсумків)

Переглядів: 420
Всього переглядів вкладених ресурсів: 420
Версія для слабо- зорих