"Розвеселимо сонечко" Заняття гра з піскотерапії
Пісок і вода – найулюбленіші матеріали для ігор і занять дітей. Їх приваблює можливість активно й по-різному взаємодіяти з піском: копати, пересипати, будувати. Ігри з піском формують у дітей впевненість в собі, стійку самооцінку, гармонізацію внутрішнього емоційного стану, розвиток пізнавальних психічних процесів та дрібну моторику рук.
Тема: Розвеселимо сонечко
Мета: розширити та поглибити уявлення дітей про пісок: сухий, вологий; розвивати вміння визначати стан погоди; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, мовлення та дрібну моторику рук; формувати навички навички колективної гри; виховувати естетичний смак, бажання грати з піском, вміння проявляти позитивні емоції.
Обладнання: предметні картинки із умовним позначенням погоди (сонячно, похмурно, хмарно, дощить), рукавичка-сонечко, лоточки з піском, лійки з водою, шпателі, пляшка-олівець (з жовтим піском), площинні небо і сонце, мішечок з апельсинами, вологі серветки.
Хід заняття
Психогімнастика
Ранок добрий наступив, діти посміхаються
Тож давайте всі гарненько разом привітаємось
Доброго ранку!
Вихователь. - Діти, давайте поглянемо у віконечко:
Чому сонечко яскраво не сяє?
Чому на прогулянку нас не гукає?
Через осінні зливи і дощі,
Загубило сонечко промінці.
- Давайте підійдемо до мольберта, поміркуємо і визначимо яка сьогодні погода? Діти за допомогою картинок (на яких зображені: сонце, дощ, вітер, хмара) визначають стан погоди.
Дидактична вправа «Яка сьогодні погода?»
Вихователь з дітьми за допомогою предметних картинок визначають який сьогодні день: сонячний чи похмурий? Визначивши стан погоди, прикріплюють відповідну картинку на символічне зображення неба.
Вихователь. - Давайте, діти, підійдемо до столиків. (Діти сідають за стіл).
- Погляньте, нас зустрічає сонечко. Яке сонечко? Воно сумне чи веселе? (сумне) Напевно воно сумне, тому що діти на вулиці не гуляють, ніхто з ним не розважається. Сонечко прийшло до нас погратися.
- Пограймося з сонечком? (Пограймося). Сьогодні воно принесло з собою пісочок. (Вихователь від імені сонечка насипає сухий пісок в лоточки для кожної дитини)
Вихователь. - Діти, давайте привітаємося з піском, легенько торкнемся його пальчиками.
- Доброго ранку пісочок.
- Діти, чуєте він також з нами привітався, але дуже тихо.
- Він теж нам сказав доброго ранку.
Дослідницька діяльність «Пізнаємо властивості сухого піску»
(з елементами дослідницької діяльності)
Діти долоньками торкаються піску
Вихователь. - Доторкнемося, відчуємо його. Який пісок? Сухий чи вологий? (Відповіді дітей). А якщо він сухий, то він сипучий. (Діти демонструють властивості сухого піску – набирають пісок у руки і сиплють). А м’який чи твердий? (Відповіді дітей).
- Ще діти, пісочок шершавий, тому що складається з багатьох піщинок – і маленьких і більших. Давайте це відчуємо долоньками. (Діти долоньками досліджують властивості піску – шорховатість).
- А тепер давайте полоскочим пісок? (Діти пучками пальців перебирають пісок).
- А тепер зробимо на піску відбитки наших долоньок. (Діти роблять відбитки долоньок).
Вихователь. Давайте діти, поміркуємо, коли на вулиці падає дощик, яким стає пісок у пісочниці? (Відповіді дітей). Дійсно, пісок стає вологим. Наше сонечко приготувало вам лієчки, щоб ви самі створили дощик. (Педагог від імені сонечка роздає лієчки). Діти поливають пісок і за допомогою шпателів розмішують його)
Дослідницька діяльність «Пізнаємо властивості вологого піску»
Діти долоньками торкаються піску
Вихователь. Діти, який став пісок? (Вологий). З вологого піску можна щось зліпити. Пригадайте, що ви ліпили в пісочниці з вихователем? (Відповіді дітей)
Дидактична вправа «Зліпимо колобок»
Вихователь. Діти, давайте пригадаємо яке за формою сонце? Кругле. Тож давайте спробуємо з мокрого піску виліпити маленькі колобочки, які нагадуватимуть сонечко. (Самостійна робота дітей)
Вихователь. Діти, поки ми ліпили колобочки, наше сонечко десь зникло?! Давайте його відшукаємо. Педагог з дітьми підходять до зображення площинного неба і сонця, які лежать на килимку.
Вихователь. Погляньте, ось воно. Діти яке вже сонечко? (Веселе, усміхнене). Але чого ж ще не вистачає у сонечка? Діти, як ви думаєте? (Відповіді дітей) Звичайно, промінців. Тож давайте домалюємо сонечку промінці.
Художньо-естетична діяльність. Малювання «Домалюємо сонечку промінці» ( нетрадиційна техніка – малювання піском)
Вихователь пропонує дітям домалювати пляшкою-олівцем, в якому пісок жовтого кольору, промінці для сонечка.
Вихователь. Діти, яке в нас стало сонечко? Ще красивіше, ще веселіше, ще тепліше, яке зігріє всіх вас дітки, і наших гостей. Діти, ви на занятті були активними, старанними і за це сонечко дарує вам солодкий сюрприз.
Вправа «Чарівний мішечок»
Вихователь від імені сонечка дарує дітям мішечок з апельсинами. Діти по черзі дістають сюрприз.
Вихователь. Діти, що ви знайшли в мішечку? (Апельсини). Кого вони вам нагадують? (Сонечко). Так, дійсно, апельсин круглий, жовтенький як сонечко. Смакуйте, діти і пригощайте своїх друзів. До побачення! До нових зустрічей!
Переглядів: 584
Дата публікації: 15:35 16.10.2019